De Club van 100
De Club van 100 is een netwerk van bevlogen, creatieve professionals die zich inzetten voor het versterken van de identiteit en het imago van Fryslân. Het is géén formeel adviesorgaan of traditioneel netwerk van bestuurders, maar een levendige gemeenschap van scherpe denkers, creatieve meebouwers en betrokken vakmensen.
De leden stellen hun denkkracht vrijwillig ter beschikking aan Fryslân. Denk hierbij aan marketingstrategen, creatieve conceptontwikkelaars, communicatiespecialisten of mensen met een frisse blik. Zij dragen bij aan sessies en trajecten waarin merkpositionering en beeldvorming van de provincie centraal staan.
in de praktijk
Als lid committeer je je, als organisatie, om op jaarbasis maximaal 10 uur beschikbaar te stellen om samen met merkregisseurs te brainstormen en gevraagd en ongevraagd te adviseren over zaken die van invloed (kunnen) zijn op de beeldvorming en het imago van Fryslân. Denk hierbij aan:
- Actief meedenken over concrete vraagstukken
- Adviseren over strategische uitdagingen
- Delen van expertise over de zichtbaarheid en identiteit van Fryslân
Daarnaast is het streven om als club één tot twee keer per jaar bij elkaar te komen voor strategische sessies — bijvoorbeeld rondom een moment als de presentatie van de ImagoMonitor — om te sparren over gezamenlijke acties of initiatieven die het merk Fryslân versterken. De Club van 100 is dus geen doel op zich, maar een krachtig middel om een collectieve beweging in gang te zetten én te houden voor een sterk en toekomstbestendig Fryslân.
Ik wil bij de club van 100
Waarom - bij de club van 100
Wat kan de club van 100 - voor jouw organisatie betekenen?
Wil je als organisatie bewuster omgaan met hoe jouw communicatie, campagnes of initiatieven bijdragen aan het beeld van Fryslân? Dan kun je een beroep doen op de Club van 100. De Club van 100 bestaat uit een groep bevlogen marketeers, creatieven en strategen die hun kennis en tijd vrijwillig inzetten om Fryslân sterker te positioneren. Deze experts denken graag met je mee over vragen zoals:
- Hoe kunnen we ons initiatief of project beter laten aansluiten bij de Friese merkwaarden?
- Wat is een passende toon of beeldtaal voor onze campagne of communicatie?
- Hoe kunnen we als organisatie bijdragen aan het versterken van het imago van Fryslân?
- We hebben een complex vraagstuk rondom identiteit of positionering — hoe pakken we dat goed aan?
In de praktijk
Een merkregisseur van Merk Fryslân is jouw eerste aanspreekpunt. Op basis van jouw vraagstelling kan hij of zij een of meerdere leden van de Club van 100 koppelen aan jouw organisatie. Dat kan op verschillende manieren.